2017. április 1., szombat

Színes tojásfészek papírból

Hamarosan itt a húsvét. Már most érdemes elkezdeni a kreatív ötletelést és azok megvalósítását, hogy ne az utolsó pillanatra maradjon minden. Szebbnél-szebb tojásdíszítési technikákat láthattatok már nálunk, most azonban a tojásfészek elkészítése kerül a középpontba. Ez a bizonyos fészek húsvét után továbbra is vidám, színes dísze lehet a lakásodnak.


Szükséges anyagok és eszközök:

Első lépésként fogtam egy üvegtálat és beborítottam a frissentartó fóliával (folpack). Ez a tál fogja megadni az általam elkészíteni kívánt fészek formáját. Tulajdonképpen ezt a tálat most sablonnak használom. Erre a célra jó a műanyag edény is, vagy akár egy felfújt és vízzel megtöltött lufi is.


Az újságpapírokat kisebb fecnikre téptem. Ezekkel fogom beborítani a tálat.


A széttépett fecnik egy részét beáztattam vízbe. Erre azért van szükség, mert a legelső papírréteget nem ragasztom a fóliához, csak ráhelyezem. Ha mégis hozzáragasztanám, akkor a végén nem tudnám szétválasztani a fóliát a papírtól. A nedves papír könnyen rá fog tapadni ragasztó nélkül is a fóliára, és szépen fel fogja venni annak formáját.


Először a nedves papírt kiveszem a tálból és kicsit lecsepegtetem.


A nedves papírt ráhelyezem a tálra és rásimogatom, hogy felvegye annak formáját.


A papírfecnit felülről sűgélpasztával (Heavy Body Gel) hozzáragasztom a többi papírdarabhoz. Vigyáztam, hogy a fóliára ne kerüljön ragasztó.


A tálat teljes egészében bevontam papírdarabokkal.


Következő lépésként kraft kartonból (rosttartalma miatt ennek a papírfajtának magas a szakítószilárdsága)) kivágtam egy akkora kört, ami a tál alját fogja megerősíteni.
Ezt a kartonkört szintén gélpasztával ragasztottam fel.


Ezután jöhetett a második papírréteg felragasztása, majd ennek száradása utána a harmadik réteg is. Összesen háromszor burkoltam be papírdarabokkal a tálat.


Teljes száradás után a fóliát megfogva, óvatosan lehúztam a formát az üvegtálról.
Amennyiben türelmetlenek vagyunk és nem várjuk meg a gélpaszta teljes száradását, akkor a forma bizony elszakadhat.


Miután levettem az üvegtálról, a fóliát szétválasztottam a papírtól.


A masszív tartás érdekében a tálka belső részébe is ragasztottam egy réteg papírfecnit.


A papírtál szélét szintén apró papírcsíkok felragasztásával erősítettem meg.


A gélpaszta teljes száradása után alapozó pasztával lekentem a tálat kívül-belül.
Ezt a műveletet kétszer végeztem el egymás után úgy, hogy a második réteg alapozót, az első réteg alapozó teljes száradása után kentem fel.


A teljesen száraz felületre különböző színű media tintákat fújtam, és ezeket szépen összefolyattam.


Sok színt használtam.


A tálka külső oldalát is ugyanígy színeztem. 


Papírtörlőre kék tintát fújtam és azzal átsimogattam a tálka szélét.


Amennyiben szeretnéd, hogy a színek ilyen szépen megmaradjanak, akkor vízbázisú lakkal zárd le a munkát. Én most kihasználtam, hogy az oldószeres lakk feloldja és elmaszatolja a tintát. Ezáltal gyönyörű fényes-mázas felülete lett  a tálkának. Érdemes kipróbálni ezt az összemosási technikát, ha még nem próbáltad.



Mindössze arra kell figyelni, hogy az ecsetünkről minden lépésnél letöröljük a lakk által feloldott tintát. Én ezt úgy oldom meg, hogy papírtörlőbe kenem az ecseten maradt feloldott színt.


A tálka elkészült, mely húsvét után vidám dísze lesz a lakásnak.


Így néz ki a szépséges húsvéti tojásokkal.


Kiváló közös családi program lehet ennek a tojásfészeknek az elkészítése. Húsvétig akár több ilyen tálka is elkészíthető. A színek kompozíciója pedig csak a fantáziánkon múlik.


Bátran fogj hozzá!

Ötlet, fotó és kivitelezés: Nagy Eszter

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...